De câte ori nu vi s-a pus întrebarea “Cât la sută ţii la el/ea..?” sau “Tu ce primeşti înapoi dacă…?”. Greu de crezut sau nu, aceste întrebări au răspuns în…matematică. Cum se ştie deja, toţi elevii învaţă în şcoală despre procente, dobândă, statistici etc. Acum câteva zile mi-am pus întrebarea dacă e să ţinem la cineva “în procente”, cam cum s-ar scrie raportul procentual? Pentru că oriunde ni se explică că n% este “ n% din X ” sau “n/100 x X”. Cam care ar fi acel X în cazul nostru, în viaţa de zi cu zi? O altă enigmă este a doua întrebare despre care am menţionat mai devreme, şi anume “Ce primeşti înapoi dacă..?”.Dobânda! Ce poţi primi înapoi de la o persoană?! Numai că şi de data aceasta, dobânda poate fi atât simplă, compusă..sau variabilă. Nu te aştepţi să primeşti bani pentru o îmbrăţişare sau o vorbă bună.
În schimb primeşti ceva mult mai frumos: mulţumire, iubire, speranţă. După câte se pare, până şi lucrurile precum sentimentele sau lucrurile abstracte ţin de matematică. Şi nu zic asta pentru că aş fi neapărat la profilul “mate-info”, ci pentru că asta am observat. Muzica, acţiunile ce le facem, fenomenele din jurul nostru (nu numai fizica se aplică aici :P), limbajele din lumea întreagă. Orice poate fi transpus în matematică! Probabil gândindu-vă aşa e cel mai simplu mod de a învăţa matematica, nu? Se pare că în felul acesta mi-am repetat şi eu lecţia ! :)
În schimb primeşti ceva mult mai frumos: mulţumire, iubire, speranţă. După câte se pare, până şi lucrurile precum sentimentele sau lucrurile abstracte ţin de matematică. Şi nu zic asta pentru că aş fi neapărat la profilul “mate-info”, ci pentru că asta am observat. Muzica, acţiunile ce le facem, fenomenele din jurul nostru (nu numai fizica se aplică aici :P), limbajele din lumea întreagă. Orice poate fi transpus în matematică! Probabil gândindu-vă aşa e cel mai simplu mod de a învăţa matematica, nu? Se pare că în felul acesta mi-am repetat şi eu lecţia ! :)
Cât despre acele statistici..eii bine, deja putem cataloga orice şi apoi să grupăm, pentru a pune în evidenţă ceva. Desigur la şcoală se găsesc o mulţime de “lucruri” de catalogat. Nu mai zic care ar fi acelea, că nu are rost..se ştiu deja. Aşa că am mai parcurs o lecţie de matematică. Să nu uitaţi că vă ascult şi pun note să văd ce aţi înţeles din ea! Întrebări?!
interesant :)) si da am o intrebare... de cand pui tu note?! xD
RăspundețiȘtergerevrei sa fii primul cu nota..mica sau mare?:->
RăspundețiȘtergere:))daca nu-mi scriu cat imi pui? :D
RăspundețiȘtergerecat vrei:))
RăspundețiȘtergerenu e evident? :)) 10... daca vrei poti sa-mi pui si 2 de 10 sau 3 eu mai stiu:))xD
RăspundețiȘtergere